newsletter
Εγγραφείτε και μάθετε τα νέα μας για το tuning!


MGI Motorsport
Βελτιωτικός Οίκος Opel
Λ. Μαραθώνος 195
19005 ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ

Τηλ. 22940 91302
Fax 22940 98077
E-mail: info@mgi-motorsport.gr

greek   english
Αναζήτηση με keyword
Σύνθετη αναζήτηση

Δυναμομέτρηση Opel GT Z20NHH


07.07.2010
MGI 4o Στάδιο
444.8 Ίπποι & 49.5 Kgm Ροπή!
Big Turbo Kit GT3076R, Προγραμματισμός ECU, Full Εξάτμιση 76mm, Intercooler KIT
Δυναμομέτρηση Opel GT Z20NHH
 
Η δύναμομέτρηση έγινε σε δυναμόμετρο MAHA LPS3000 (AGELIDIS). Η μέτρηση έγινε με θερμοκρασία περιβάλλοντος 32.0 βαθμών κελσίου και βαρομετρική πίεση 1008,7 hPa.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας:
Stock Κινητήρας Opel GT Z20NHH

Διαχείριση Κινητήρα
Stock Εγκέφαλος Bosch ME9.6 με Custom Προγραμματισμό Πάνω στο Δυναμόμετρο

Υπερσυμπιεστής
GT3076R Turbocharger ( 0.82 A/R )
External Wastegate Tial 44mm
Custom Oil-Water Lines
Custom Exhaust Manifold Porting

Σύστημα Εξαγωγής:
Tubular Manifold / 44mm Wastegate Adaptor
Downpipe 76mm
Μεταλλικός Καταλύτης 100 cpsi
Catback Εξάτμιση 76mm

Σύστημα Εισαγωγής :
Custom Τurbo Intake Pipe με MAF Case 80mm
Φιλτροχοάνη Greddy AIRINX
Kιτ Σκάστρας Κλειστού Τύπου

Σύστημα Ψύξης Συμπιεσμένου Αέρα :
MGI Motorsport FMIC ( 3” Bar & Plate Intercooler Core )
Custom Piping Kit


Όργανα Ελέγχου Παράμέτρων Κινητήρα:
DM200 Multi Gauge( Διαμέτρου 60mm)
DM200 Multi Gauge ( Διαμέτρου 60mm) with OBD (Συνδέεται με την Διαγνωστικη Θύρα OBDII)
SM-Vac/Boost - iMFD Μονάδα αισθητήρα – Πίεσης/υποπίεσης
SM-EGT - iMFD Sensor Module - Πυρόμετρο


Σχόλια και Παρατηρήσεις :

Δυναμομέτρηση @ 1.95bar ct Boost





Παρατηρούμε ότι έχουμε μόνο 4 °C διαφορά θερμοκρασίας εισερχόμενου αέρα από την θερμοκρασία του περιβάλλοντα χώρου , παρόλο που η πίεση ήταν στo μέγιστο επίπεδο και το φορτίο του δυναμομέτρου υψηλό ( ΜΑΗΑ LPS3000 ) .

Αυτό βοήθησε τον κινητήρα να αποδώσει 445 Hp , με την δύναμη να διατηρείται έως τον κόφτη στροφών , παρόλο το ότι οι εκκεντροφόροι , η κύλινδροκεφαλή και η πολλαπλή εισαγωγής δεν έχουν υποστεί καμία τροποποίηση .

Η συνθήκες καύσης από θέμα αντικροτικότητας αγγίζει το τέλειο , αφού ακόμα και στις δυσμενείς καλοκαιρινές συνθήκες και υπό πλήρη πίεση , η διόρθωση αβανς είναι σχεδόν μηδενική με καύσιμο πρατηρίου ( όπως φαίνεται από το σχετικό διάγραμμα αβανς ) .


Δυναμομετρηση @ 1.85bar Boost



Σημαντικό στοιχείο , πέρα από τα απόλυτα νούμερα , είναι η ασφάλεια , τόσο για τον οδηγό , όσο και για την αξιοπιστία του κινητήρα ! Όπως φαίνεται από το σχετικό διάγραμμα , το ΑFR βρίσκεται σε ασφαλέστατα επίπεδα για το συγκεκριμένο κινητήρα ( λ -> 0.75-0.77 ) , στοιχείο που εξασφαλίζει χαμηλή θερμοκρασία καύσης . Κρίσιμο στοιχείο ,επίσης , σε τέτοιες εφαρμογές είναι η ροπή στρέψης !

Η ροπή στρέψης πρέπει να μην φτάνει σε πολύ υψηλά νούμερα και να μην ανεβαίνει απότομα . Απότομα αυξανόμενη και υπερβολική τιμή ροπής , μπορεί να οδηγήσει σε απότομη υπερστροφή ή σε λύγισμα διωστήρων !
Για το λόγο αυτό , η πίεση ( όπως φαίνεται και από το σχετικό διάγραμμα ) , μέσω του εξελιγμένου εργοστασιακού management , ανεβαίνει προοδευτικά μέχρι τον κόφτη στροφών, όπου το volumetric efficiency του κινητήρα μειώνεται .

Με τον τρόπο αυτό , η ροπή διατηρείται υψηλή σε μεγάλο φάσμα στροφών , αλλά η μέγιστη τιμή της δεν υπερβαίνει αυτή που αποδίδει ένα μοτέρ 1ου στάδιο . Τελικά το αυτοκίνητο σπινιάρει λιγότερο από ένα πρώτο στάδιο , διατηρώντας οδηγησιμότητα εργοστασιακού επιπέδου !

Στο ακόλουθο βίντεο , φαίνεται η πρόσφυση σε ρεπρίζ 60 – 180 kmh ( 2η – 3η σχέση ) :



Ακολουθεί η κλιμάκωση πίεσης σε ρεπρίζ 3ης σχέσης :



Τεχνικά στοιχεία :

H επιλογή των aftermarket parts έγινε με γνώμονα την αξιοπιστία και την απόδοση . Ο στρόβιλοσυμπιεστής λειτουργεί μέσα στην ωφέλιμη περιοχή του , με αποτέλεσμα να μην υπάρχει surging ποτέ , ο βαθμός απόδοσης να βρίσκεται στο καταπληκτικό 78% ( στοιχείο απαραίτητο για να μην έχουμε υπέρθερμο αέρα ) , ενώ ταυτόχρονα ο άξονας γυρνάει με μόλις 118000σαλ , με όριο ασφάλειας τις 145000+ σ.α.λ. ! Παρακάτω παραθέτεται το διάγραμμα συμπιεστή με τα σημεία λειτουργίας :






1. H διατομή του maf housing μεγάλωσε κατά 7% , ώστε να συνεχίζει να είναι αναλυτικός στα 320+ gr/sec που καταναλώνει πλέον το μοτέρ .

2. Θέρμοπροστασία , για να μην επηρεάζεται το μηχανοστασιασιο από την θερμότητα που εκλύεται από το manifold και το turbo .

3. Kολάρα σιλικόνης υψηλής αντοχής .

4. Έλεγχος πίεσης από το εργοστασιακό management , με την εργοστασιακή ήλεκτροβαλβίδα .

5. Ρακόρ παροχής νερού-λαδιού υψηλής ποιότητας .

6. BOV εμβόλου , για απόλυτη αξιοπιστία , και κλειστού τύπου , για να μην δημιουργεί δυσλειτουργίες ( λόγω χρήσης maf ) .

Φωτογραφίες:

Engine Bay



Εισαγωγή Αέρα με Φιλτροχοάνη Greddy Airinx



Όργανα Ελέγχουν PLX Devices




6πίστονα Φρένα XYZ Διαμέτρου 355Mm









Opel GT on the Dyno





Ευχαριστούμε πολύ τους e-tuners, με τους οποίους έγινε από κοινού η έρευνα κι εξέλιξη για το big turbo kit.

Πάντοτε με την ποιότητα της MGI Motorsport!
back top