newsletter
Εγγραφείτε και μάθετε τα νέα μας για το tuning!


MGI Motorsport
Βελτιωτικός Οίκος Opel
Λ. Μαραθώνος 195
19005 ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ

Τηλ. 22940 91302
Fax 22940 98077
E-mail: info@mgi-motorsport.gr

greek   english
Αναζήτηση με keyword
Σύνθετη αναζήτηση

Ομαδική Δυναμομέτρηση με το Insignia Club!


16.10.2010
Τεχνική Υποστήριξη:
Ανάλυση των Δυναμομετρήσεων!
Ευχαριστούμε Θερμά το Insignia Club που Εμπιστεύτηκε την MGI Motorsport στον Τομέα της Τεχνικής Υποστήριξης
Ομαδική Δυναμομέτρηση με το Insignia Club!
 
Κατ’ αρχήν θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το Διοικητικό Συμβούλιο και τα μέλη του Insignia Club για την προτίμηση αλλά και την εμπιστοσύνη που μας έδειξαν και μας επέλεξαν για να τους παρέχουμε υποστήριξη σχετικά με την τεχνική ανάλυση των δυναμομετρήσεων αλλά και προτάσεις βελτιώσεων, κάτι που πράξαμε με μεγάλη μας χαρά.

Σχετικά με την τεχνική ανάλυση οι δύναμομέτρησεις όλων των αυτοκινήτων έγιναν σε δυναμόμετρο MAHA LPS3000 (AGELIDIS).
Οι μετρήσεις έγιναν με την θερμοκρασία περιβάλλοντος να κυμαίνεται από 26 έως 30 βαθμούς κελσίου , την ατμοσφαιρική πίεση αέρος από 1010 έως 1011 hPa και την σχετική υγρασία από 68% έως 80%.

Τα οχήματα που συμμετείχαν στην δύναμομέτρηση ήταν όλα υπερτροφοδοτούμενα με κινητήρες A16LET (1600cc) και A20NHT (2000cc). Τα περισσότερα οχήματα είχαν εφοδιαστεί με καύσιμο πρατηρίου 95RON ενώ ένα μικρότερο ποσοστό με καύσιμο 100RON. (Τα αυτοκίνητα με τους κινητήρες A20NHT ήταν ανεφοδιασμένα όλα με 95RON).




Τεχνική Ανάλυση Μετρήσεων

Opel Insignia 1.6T ( A16LET ) με Καύσιμο Πρατηρίου 95 RON



.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • Stock Κινητήρας Opel Insignia A16LET - 1600cc

  • Stock Χαρτογράφηση ECU – Latest Version

  • Stock ΚΙΤ Εισαγωγής

  • Stock Intercooler

  • Stock Σύστημα Εξαγωγής

  • Καύσιμο Πρατηρίου 95 RON


  • Δυναμομέτρηση Opel Insignia 1.6T ( A16LET )



    Σχόλια και Παρατηρήσεις:

    Η μέτρηση έγινε με θερμοκρασία περιβάλλοντος 28.4 βαθμών κελσίου , ατμοσφαιρική πίεση αέρος 1010.3 hPa και σχετική υγρασία από 73.9%.
    Ο κινητήρας απέδωσε 192,4 Ίππους στις 5200 rpm και 30,4 Kgm ροπή στις 2605 σ.α.λ. σε απόλυτα νούμερα.
    Κάνοντας ποιοτική ανάλυση του διαγράμματος ροπής και ξεκινώντας από το φάσμα στροφών 2000 έως 4000σ.α.λ. παρατηρείται ότι η ροπή αυξάνεται με υψηλό ρυθμό (100Νm / 100 σ.α.λ.) και κορυφώνεται στις 2605 σ.α.λ. με τοπικό μέγιστο τα 298.4 Nm (30,4 Kgm) και διατηρείται σε αντίστοιχο επίπεδο μέχρι τις 3000 σ.α.λ..
    Eπειτα αρχίζει να μειώνεται με ρυθμό 100 Nm / 100 σ.α.λ.. μέχρι τις 3550 σ.α.λ. όπου και σταθεροποιείται στα 240 Νm (24.5 Kgm) με διακύμανση του 1 Kgm έως τις 5600 σ.α.λ.. Από εκεί και πέρα μειώνεται με ρυθμό 50 Nm / 100σ.α.λ. έως τον κόφτη στροφών.

    Είναι εύλογο το ερώτημα γιατί η ροπή στο φάσμα στροφών 2000 σ.α.λ. – 4000 σ.α.λ. αυξομειώνεται με τόσο υψηλό ρυθμό (100 Nm / 100σ.α.λ.) και έπειτα σταθεροποιείται στο υψηλότερο φάσμα στροφών. Η απάντηση στο ερώτημα βρίσκεται στο λογισμικό και γενικότερα στον τρόπο διαχείρισης του κινητήρα.
    Ο κινητήρας A16LET είναι εξοπλισμένος με σύστημα διαχείρισης Bosch ME 7.6.4 (αντίστοιχο με τους υπόλοιπους 1.6Τ τις Opel / Vauxhall αλλά και με αρκετές διαφορές). Το συγκεκριμένο management διαχειρίζεται την πίεση στην εισαγωγή με βάση τον στόχο ροπής που του έχει θέσει ο κατασκευαστής.

    Ο κατασκευαστής λοιπόν μέσω του software έχει δώσει ως στόχο ροπής τα 250 Nm στις 2000 σ.α.λ., καθώς όμως η δυναμομέτρηση γίνεται με 5η ταχύτητα και WOT, δηλαδή με μακριά σχέση μετάδοσης και ιδιαίτερα υψηλό το φορτίο, το σύστημα διαχείρισης κρατάει σφραγισμένη την βαλβίδα wastegate έως ότου ο κινητήρας να επιτύχει τον επιθυμητό στόχο ροπής του.

    Ο κινητήρας λοιπόν αυξάνει την πίεση του με πολύ υψηλό ρυθμό όπως φαίνεται και στο σχετικό διάγραμμα έως το 1.4 bar (ο κινητήρας έχει μπει σε διαδικασία overboost) και ύστερα από συγκεκριμένα δευτερόλεπτα (και στην συγκεκριμένη περίπτωση 3-4 λογω γραμμικής παρεμβολής) ο εγκέφαλος ανοίγει την θύρα wastegate μέσω της ηλεκτροβαλδίβας N75.

    Ο στροβοσυμπιεστής όμως είναι ένα μηχανικό σύστημα, και λόγω της αδράνειας των μηχανικών μερών του συνεχίζει να περιστρέφεται, με αποτέλεσμα η πίεση και ακολούθως η ροπή να μειώνονται σταδιακά έως τα 0.8 bar και 240 Nm αντίστοιχα, και τελικώς ο κινητήρας ν’ ακολουθεί τον στόχο ροπής του στις 3500 σ.α.λ.. Εκεί λοιπόν οφείλεται και η ανωμαλία στην καμπύλη ροπής, στην διαδικασία του overboost στις χαμηλές στροφές.

    Σχετικά με το διάγραμμα της ιπποδύναμης, η όποια είναι ένα μέγεθος που υπολογίζεται συναρτήσει της ροπής και των στροφών κινητήρα και είναι ανάλογη και των δυο μεγεθών, στο φάσμα στροφών 2000-4000 σ.α.λ. η αυξομείωση στην καμπύλης της ιπποδύναμης οφείλεται ακριβώς στον ίδιο λόγο που προκαλεί και την αυξομείωση στην καμπύλη της ροπής καθώς είναι μεγέθη ανάλογα
    Στο φάσμα στροφών 3500 με 5400 σ.α.λ. καθώς η ροπή αυξάνεται με αργό ρυθμό από τα 240Nm στα 250 Nm ακολουθώντας τον στόχο, η ιπποδύναμη αυξάνεται σχεδόν γραμμικά λόγω της γραμμικής αύξησης των στροφών και της σχεδόν σταθερής ροπής. Η πίεση του turbo αυξάνεται και αυτή με αργό ρυθμό στο αντίστοιχο φάσμα στροφών του κινητήρα.

    Μετά τις 5400 σ.α.λ. παρόλο που η πίεση παραμένει σταθερή εξαιτίας του μειωμένου volumetric efficiency του κινητήρα στο συγκεκριμένο φάσμα στροφών, η ροπή (συνεπώς και η ιπποδύναμη) μειώνονται με γοργό ρυθμό.

    Τέλος σχετικά με την θερμοκρασία στην εισαγωγή παρατηρούμε μια μείωση κατά την διάρκεια του overboost. Αυτό συμβαίνει διότι ο αισθητήρας θερμοκρασίας της εισαγωγής βρίσκεται μετά το intercooler και εντος του μηχανοστασίου, οπότε η θερμοκρασία σε αυτό το σημείο είναι σαφώς υψηλότερη (39 °C) σε σχέση με την θερμοκρασία στο περιβάλλον (28,4 °C).
    Οπότε ο ψυχρότερος εισερχόμενος αέρας μπορεί μεν να συμπιέζεται, αλλά και το intercooler σε αυτό το φάσμα στροφών έχει αρκετά υψηλο βαθμό απόδοσης καθώς δεν έχει ζεσταθεί. Συνεπώς αυτοί οι δυο παράγοντες παιζουν πρωτεύοντα ρόλο στην μείωση της θερμοκρασίας έως τους 34 °C παρόλο που η πίεση ήταν αυξανόμενη. Από εκεί και πέρα η θερμοκρασία στην εισαγωγή αυξάνεται με γραμμικές τάσεις έως τους 54 °C με την πίεση στο 1 bar.

    Δυναμομέτρηση Opel Insignia 1.6T ( A16LET ) με προηγούμενο Software Version

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • Stock Κινητήρας Opel Insignia A16LET - 1600cc

  • Stock Χαρτογράφηση ECU – Προηγούμενο Version

  • Stock ΚΙΤ Εισαγωγής

  • Stock Intercooler

  • Stock Σύστημα Εξαγωγής

  • Καύσιμο Πρατηρίου 95 RON




  • Σχόλια και Παρατηρήσεις:


    Η μέτρηση έγινε με θερμοκρασία περιβάλλοντος 27.3 βαθμών κελσίου , ατμοσφαιρική πίεση αέρος 1010.1 hPa και σχετική υγρασία από 79.1%.
    Ο κινητήρας απέδωσε 201.4 Ίππους στις 5800 σ.α.λ. και 31,1 Kgm ροπή στις 2715 σ.α.λ. σε απόλυτα νούμερα.

    Κάνοντας σύγκριση στις καμπύλες ροπής του κινητήρα με το τελευταίο software version σε σχέση με αυτόν που έχει το προηγούμενο, διακρίνουμε ότι οι καμπύλες είναι ποιοτικά ίδιες. Ακόμα οι κινητήρες λειτουργούν σε αντίστοιχες σε τάξη μεγέθους πιέσεις, αλλά με την προηγούμενη version να κυμαίνεται σε ελαφρώς υψηλότερα επίπεδα της τάξεως του +0.05 bar

    Ακόμα η με την προηγούμενη version η ροπή του κινητήρα διατηρείται στα 250+Nm για μεγαλύτερο φάσμα στροφών (από τις 3500 σ.α.λ. και μετά) γι’ αυτό η μέγιστη δύναμη παράγεται στις 5800 σ.α.λ..
    Γενικά θα επιθυμούσαμε να έχουμε περισσότερες μετρήσεις προκειμένου να κάνουμε μια πιο ακριβής σύγκριση καθώς ένα μόνο αυτοκίνητο δεν αποτελεί αποδεκτό στατιστικό δείγμα. Ωστόσο είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι την μεγαλύτερη ιπποδύναμη από όλα τα 1.6Τ την ημέρα του dyno day, την παρήγαγε το αυτοκίνητο με την προηγούμενη έκδοση λογισμικού.

    Opel Insignia 2.0T ( A20NHT ) με Καύσιμο Πρατηρίου 95 RON



    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • Stock Κινητήρας Opel Insignia A20ΝΗΤ - 2000cc

  • Stock Χαρτογράφηση ECU

  • Stock ΚΙΤ Εισαγωγής

  • Stock Intercooler

  • Stock Σύστημα Εξαγωγής

  • Καύσιμο Πρατηρίου 95 RON


  • Δυναμομέτρηση Opel Insignia 2.0T ( A20ΝΗΤ )





    Σχόλια και Παρατηρήσεις:

    Η μέτρηση έγινε με θερμοκρασία περιβάλλοντος 29.7 βαθμών κελσίου , ατμοσφαιρική πίεση αέρος 1010.2 hPa και σχετική υγρασία από 68.1%.
    Ο κινητήρας απέδωσε 214.5 Ίππους στις 5290 σ.α.λ. και 36,4 Kgm ροπή στις 2575 σ.α.λ. σε απόλυτα νούμερα.

    Ο κινητήρας A20ΝΗΤ είναι εξοπλισμένος με σύστημα διαχείρισης Bosch ME9 και το συγκεκριμένο σύστημα διαχείρισης χρησιμοποιείται σε όλους τους κινητήρες άμεσου ψεκασμού της Opel.

    Ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι εμφανές ότι έχει ένα πολύ ήπιο overboost και αφού επιτύχει τον στόχο ροπής που του έχει θέσει ο κατασκευαστή,ς το σύστημα διαχείρισης προσαρμόζει την ροπή μέσω της πίεσης με πολύ πιο ήπιο τρόπο. Κάνοντας ποιοτική ανάλυση του διαγράμματος της ροπής, είναι εμφανές ότι πατώντας ο χειριστής του δυναμόμετρου το πεντάλ του γκαζιού στο 100% με 5η σχέση μετάδοσης, παρατηρείται ότι η ροπή αυξάνεται με υψηλό ρυθμό (100Νm / 100 σ.α.λ.) και κορυφώνεται στις 2675 σ.α.λ. με τοπικό μέγιστο τα 357.1 Nm (36,4 Kgm), από εκεί και έπειτα διατηρείται σε αντίστοιχο επίπεδο μέχρι τις 4400 σ.α.λ..

    Στη συνέχεια η ροπή αρχίζει να μειώνεται με σχετικά ήπιο ρυθμό 50 Nm / 100 σ.α.λ.. μέχρι τις 5290 σ.α.λ. όπου είναι και το σημείο της μέγιστης ιπποδύναμης.
    Παρατηρώντας την καμπύλη της θερμοκρασίας στην εισαγωγή βλέπουμε ότι έως τις 5200 σ.α.λ. έχει πτωτικές τάσεις και τείνει προς την θερμοκρασία περιβάλλοντος (29,7 °C) παρόλο που το stock intercooler βρίσκεται ανάμεσα στο ψυγείο νερού και του Α/C.

    Αυτό οφείλεται στο σχετικά μεγάλο μέγεθος του υπερσυμπιεστή (Κ04) για την συγκεκριμένη ισχύ, ο οποίος μπορεί να παρέχει την συγκεκριμένη ιπποδύναμη με πολύ υψηλό βαθμό απόδοσης μεγαλύτερο του 76%.

    Όταν λοιπόν αυξηθεί η θερμοκρασία στην εισαγωγή στις 5600 σ.α.λ. ελαττώνεται περισσότερο η ογκομετρική ικανότητα του κινητήρα , συνεπώς η ροπή μειώνεται με υψηλότερο ρυθμό (100 Νm / 100 σ.α.λ) για ένα μικρό φάσμα στροφών 5600-5800 σ.α.λ. και σε αυτό το σημείο η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου κάνει διόρθωση και επαναφέρει την ιπποδύναμη στα επιθυμητά επίπεδα.

    Ευχαριστούμε θερμά τους Etuners καθώς προσφέραμε από κοινού τις υπηρεσίες υποστήριξης στο dyno day του insigniaclub για την καλύτερη εξυπηρέτηση των μελών.

    Πάντοτε με την ποιότητα της MGI Motorsport!
    back top